Friday, August 11, 2017

طرح امکان سنجی سیلیس ریخته گری

طرح امکان سنجی سیلیس ریخته گری

دانلود طرح مطالعات امکان سنجی تولید سیلیس ریخته گری


طرح  سیلیس ریخته گری
طرح سیلیس ریخته گری

نام محصول : سیلیس مورد مصرف در ریخته گری
ظرفیت سالانه : 4000 هزار تن
اشتغال زایی : 50 نفر
فهرست مطالب:
– معرفی و شناخت محصول
– تعریف محصول(سیلیس ریخته گری)
– دلایل انتخاب و کاربرد سیلیس ریخته گری
– مطالعه بازار سیلیس ریخته گری
– میزان عرضه و تقاضا ( تولیدات داخلی و واردات )
– بررسی میزان تقاضا، مصرف داخلی و وصادرات
– تعیین ظرفیت کارخانه
– بررسی فنی و تکنولوژی تولید
– تشریح تکنولوژی تولید
– معرفی ماشین آلات، تجهیزات، ابزارآلات
– برآورد مواد اولیه و منبع تهیه هرکدام از آنها
– برآورد تاسیسات مورد نیاز
– طراحی کارخانه، تخمین فضای مورد نیاز
– برآورد لوزام و تجهیزات اداری
– برآورد نیروی انسانی و ساختار سازمانی
– مکان یابی طرح
– برنامه زمانبدی اجرای پروژه
– تجزیه و تحلیل مالی طرح


طرح  سیلیس ریخته گری
طرح سیلیس ریخته گری

پیوست ها :
– کاربرد اکسید آهن قرمز در قالب و ماهیچه ریخته گری
– آشنایی با ماسه مورد مصرف در ریخته گری
– آماده سازی مواد اولیه در صنعت شیشه
– مقایسه فنی و اقتصادی میزان تولید روش آتشباری و روش استفاده از پیکور در مجموعه معادن سیلیس
– استناندارد ملی ماسه زیر کن تغلیظ شده / تعیین مقدار سیلیس با روشهای وزنی و رنگ سنجی
خلاصه طرح :
در این طرح امکان سنجی، طرح تولید سیلیس ریخته گری مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. ماده معدنی سیلیس کاربردهای متنوع دیگری در شاخه های مختلف صنعتی و تولیدی دارد که مقادیر قابل توجهی از تقاضای این محصول را تشکیل می دهد لذا در بخش هایی از طرح حاضر به سایر کاربردهای سیلیس از جمله صنعت شیشه، صنعت فروسیلیس و همچنین مقوله های معدنی مرتبط اشاره شده است.
در ابتدابه لحاظ ارتباط محصول مورد نظر با صنعت ریخته گری و در باب موقعیت مهم این محصول در زمینه اقتصاد، عنوان می دارد صنعت ریخته گری به عنوان یکی از صنایع مادر در حوزه صنعت سنگین کشور و تامین کننده نیاز بسیاری از صنایع مانند صنایع خودروسازی،سیمان، تولید فلزات اساسی،نفت، گاز و پتروشیمی، نیرو، شهرسازی و ماشین سازی، محسوب می شود. به طور مثال در صنعت خودرو، نزدیک 20 درصد وزن خودرو را قطعات ریختگی تشکیل می دهد و کلیه کشورهای عمده تولید کننده خودرو در ردیف تولید کنندگان عمده قطعات ریختگی در جهان محسوب می شوند. همچنین بیش از 60 درصد کلیه شیرآلات و پمپ های صنعتی قطعات ریختگی هستند. از دیدگاه ارزش نیز اگر سهم صنعت را در تولید ناخالص ملی 15 درصد در نظر گرفته شود؛ سهم صنعت ریخته گری 4.5 درصد از کل سهم صنعت است و از نظر اشتغال مستقیم نیز نزدیک به 40 هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند.
با توجه به اینکه صنعت ریخته گری به سه عامل انرژی، مواد و نیروی کار وابستگی زیادی دارد؛ وجود مواد اولیه، دسترسی به انرژی و بهره مندی از نیروی کار جوان می تواند در دراز مدت ایران را به یکی از تولید کنندگان مهم ریخته گری تبدیل کند و این مزیت صنعتی مهمی در آینده به حساب می آید.
بر اسای آمارهای موجود مصرف سرانه قطعات ریخته گری برای کشورهای که در مرحله صنعتی شدن هستند حداقل 20 کیلوگرم برای هر نفر می باشد و این عدد نشان می دهد که ما در صورتی که در عرصه توسعه صنایع ماشین سازی و ساخت داخلی و توسعه معادن و عرصه های مختلف صنعتی حرکت خود را بر پایه استفاده از امکانات و توانمندی داخلی سامان دهد به بیش از دو برابر تولید فعلی به قطعات ریخته گری نیازمند خواهد بود و این امر لزوم توجه به توسعه صنعت ریخته گری و صنایع پشتیبانی کننده را نشان می دهد.
در صورت مناسب شدن فضای کسب و کار در کشور می توان صادرات قطعات ریخته گری امید داشت.بدیهی است با ادامه روند صنعتی شدن کشور و توجه بیشتری به مدیریت در عرصه استفاده از توانمندی های داخلی تولید، شاهد رشد صنعت ریخته گری همگام با صنایع سنگین کشور خواهیم بود.

طرح امکان سنجی سیلیس ریخته گری

ادامه مطلب ...

No comments:

Post a Comment