Friday, August 11, 2017

طرح تولید پارچه با استفاده از فناوری نانو

طرح تولید پارچه با استفاده از فناوری نانو

طرح مطالعات امکان سنجی تولید پارچه با استفاده از فناوری نانو

طرح تولید پارچه با استفاده از فناوری نانو
طرح تولید پارچه با استفاده از فناوری نانو

— معرفی و شناخت محصول
— تاریخچه تولید محصول
— دلایل انتخاب محصول در صنعت
— کاربرد پارچه های تولید شده با فناوری نانو
— مشخصات و ویژگی های پارچه تولید شده به روش نانو
— مطالعه بازار مصرف پارچه های نانو
— میزان عرضه ( تولیدات داخلی و واردات )
— بررسی میزان تقاضای مصرف داخلی و صادرات
— تحلیل توازن عرضه و تقاضا
— تعیین ظرفیت کارخانه
— بررسی فنی و تکنولوژی تولید پارچه های نانو
— تشریح تکنولوژی تولید
— معرفی ماشین آلات، تجهیزات و ابزارآلات
— برآورد مواد اولیه و منبع تهیه هر کدام
— برآورد تاسیات مورد نیاز
— طراحی کارخانه، تخمین فضای مورد نیاز
— برآورد لوزام و تجهیزات اداری
— برآورد نیروی انسانی و ساختار سازمانی
— مکان یابی محل اجرای طرح
— برنامه زمان بندی اجرای پروژه
— تجزیه و تحلیل مالی طرح
پیوست های طرح :
— بسته حمایتی شبکه شرکت های فناوری نانو از تحقیق و توسعه صنعتی شرکت ها
— طرح ارائه اعتبارات هدفمند شبکه شرکت های فناوری نانو به شرکت ها فعال
— بررسی خصوصیات حرارتی و رنگی الیاف سلولزی پوشش داده شده با نانوذرات هیدورکسیدآلومینیوم
— معرفی برخی از مواد شیمیایی مورد مصرف در صنعت تکمیل ساخت شرکت های تولید پارچه نانو

طرح تولید پارچه
طرح تولید پارچه

خلاصه :
در طول تاریخ بشر از زمان یونان باستان، مردم و به خصوص دانشمندان آن دوره بر این باور بودند که مواد را می توان آنقدر به اجزا کوچک تر تقسیم کرد تا به ذرات خرد نشدنی رسید که این ذرات بنیان مواد را تشکیل می دهد.
نقطه شروع و توسعه اولیه فناوری نانو به طور دقیق مشخص نیست. شاید بتوان گفت اولین نانوتکنولوژیست ها شیشه گران قرون وسطایی بودند که از قالب های قدیمی برای شکل دادن شیشه هایشان استفاده می کردند. در آن زمان برای ساخت شیشه های کلیساهای قرون وسطایی از ذرات طلا استفاده می شد که باعث می شد شیشه های رنگی بسیار جذابی به دست آید. رنگ به وجود آمده در این شیشه ها بر این حقیقت استوار است که مواد با ابعاد نانو دارای همان خواص با ابعاد میکرو نمی باشند.
در سال 1959 ریچارد فاینمن را که پایه گذار علم نانو می شناسند، مقاله ایی در مورد قابلیت های فناوری نانو در آینده منتشر ساخت. فاینمن بعدها جایزه نوبل فیزیک را دریافت کرد.تاکنون دستاوردهای زیادی در حوزه های صنعتی از جمله الکترونیک، خودرو، نساجی، نفت، گاز، پتروشیمی و صنعت ساختمان به وسیله فناوری نانو به دست آمده است.
براساس مطالعات صورت گرفته در وضعیت فعلی عرضه و تقاضای محصولات نساجی ، یکی از راه حل های خروج صنعت نساجی از بحران، لزوم ایجاد تغییر در ساختار تکنولوژی واحدهای موجود و در نتیجه حرکت آنها به سمت تولید انواع منسوجات مطابق تقاضای بازار و با قیمت تمام شده قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی می باشد.
مطالعات نساجی در جهان نشان می دهد که این فعالیت مهم صنعتی با ادغام فناوری های نوین و جهانی سازی با نیاز مشتریان تغییر ناگهانی کرده است. به طوریکه با اعمال تغییرات بنیادی در رنگ و بافت و ظاهر محصول توانسته است گامی بلند در این صنعت در 100 سال اخیر بردارد و جایگاه فعلی این صنعت با ساختار اولیه بافت منسوجات در گذشته تفاوت اساسی دارد.
یک نانو متر یعنی یک میلیاردم یک متر و در واقع نانو معادل قطر چند اتم است. در فناوری نانو باید خواص مواد را در مقیاس نانو بشناسیم و بدانیم که هر ماده ای در هر اندازه ای چه خواصی دارد. همچنین بتوانیم مواد را در آن مقیاس تولید کنیم و آن خواص را در کنترل خود داشته باشیم و بتوانیم از آنها استفاده کنیم و موادی با کارکرد جدید بسازیم که به مجموعه این فعالیت ها فناوری نانو می گوییم.
نانو در تمام صنایع تاثیرگذار است و اهمیت دارد، همه صنایع در مسیر رشد و توسعه خود مجبورند از فناوری نانو استفاده کنند. تاکنون فناوری هایی که بشر در اختیار داشته، در حد میکرو بوده و با جلو رفتن و پیشرفت های مختلف به فناوری نانو رسیدند.
با استفاده از فناوری نانو، پارچه هایی تولید شده اند که کثیف نمی شوند و هیچ نوع آلودگی را به خود جذب نمی کنند. به وسیله فناوری نانو ،تغییراتی در خواص مولکول های تشکیل دهنده این پارچه صورت گرفته است که این پارچه ها کثیف نشوند و باکتری را به خود نمی گیرند و خواص جدیدی از خود نشان دهند.

طرح تولید پارچه با استفاده از فناوری نانو

ادامه مطلب ...

No comments:

Post a Comment